Planera ditt besök till Barnens Gård.

Här har vi samlat lite information om sådant som kan vara bra att veta så att du kan planera ditt besök till Barnens Gård.

Välkommen till Barnens Gård

Förbokning av biljetter

Nu kan du förboka dina entrebiljetter till oss genom WEIQ!

Vill du vara säker på att komma in kan du förboka plats genom WEIQ. Vi vet inte än om vi behöver ha begränsningar av antalet gäster i vattenlandet och i parken. Om vi behöver det kommer vi dela dagen så man får välja om man vill ha tillgång till vattenlandet på förmiddagen eller eftermiddagen. De biljetter som inte förbokats säljs på plats.

Du kan köpa biljetter 5 dagar i förväg fram till kl. 9 samma dag.
Klockan 9:00 stänger vi förbokningen.
Dvs. alla biljettköp måste göras innan kl. 09.00 samma dag!

Det går endast att förboka vanlig entré i WEIQ.
Om du vill ha all inclusive eller förmånserbjudandet kan du ändå förboka en plats så lägger vi till det i entren när ni kommer.

För er som har säsongskort eller 10-kort
så väljer ni förbokningen som kostar 1 krona.

Resterande biljetter säljs som vanligt i vår entré.
Det går INTE att förboka biljetter på något annat sätt än via WEIQ.

QR-kod till Beställningsappen

Hur gör du? Ladda ner WEIQ appen och gå in på barnensgård förköp biljetter, du måste köpa 1 biljett för alla som är över 90 cm (de som är under går in gratis).

OBS! Du måste alltså göra ett köp per biljett!

(Teknikerna jobbar på en lösning för att köpa flera biljetter samtidigt! Detta gällde sommaren 2020)

Var inte orolig att du inte får biljetter till alla i familjen, skulle förbokningsbiljetterna ta slut mitt i en beställning, så löser vi det ändå.

Lite förtydligande angående förbokning;
Grundregeln är att det inte är möjligt att göra återköp på beställda biljetter. Därför: titta NOGGRANT så ni köper era biljetter på RÄTT DAG till RÄTT BADTID (dvs. välj om ni vill vara i badlandet på för- eller eftermiddagen!). Om ni inte kan komma tex. pga. sjukdom, så vill vi att ni skickar en kopia på ert köp till info@barnensgard.se senast samma dag som besöket skulle skett. SÅ SNÄLLA, RING oss INTE angående detta utan MAILA, och kontakta INTE WEIQ i detta ärende!

Om det blir fel
Gå in på den felaktiga biljetten, klicka i högra hörnet, ladda ner som PDF. Maila sedan PDF:en till info@barnensgard.se och förklara vad som har gått fel.

Följ länken här för att ladda ner appen

App Store:
https://apps.apple.com/se/app/weiq-order/id1441295848
Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.meiq.gapp

Parkering

Vi har en stor GRATIS parkering. Kör lugnt och försiktigt!

Skrindor

Finns att hyra vid entrén för 40 kronor, kom gärna tidigt eftersom skrindorna vissa dagar inte räcker till alla.

Mat i Familjerestaurangen

I år har vi satsat på favoriterna inom fastfood och på husmanskost. Vi har en stor saft/lättdrycksbuffé och vår alldelles egna supergoda must. Vi har alternativ om någon i familjen är matallergisk, be att få låna pärmen med innehåll och allergenförteckning. Äter du veganskt eller vegetariskt har vi många alternativ. Fråga oss så får du vår vegetariska meny.

Grillkol och tändvätska

Om du vill grilla tar du med grillkol och tändvätska själv eller köper hos oss.

Ponnyridning

Barnens Gård erbjuder ponnyridning alla dagar.
Ponnyridningen kostar 40 kronor och betalas i någon av våra kassor.

Hundar

Hundar är välkomna in på Barnens Gård men kan ej vara med i Familjerestaurangen, på altanen och i Vattenlandet.
Säg till vid entrén då ni kommer så öppnar vi grind från utsidan.

Säkerhet

Vi har hjärtstartare på området och alla våra medarbetare får utbildning i HLR. Prata gärna med barnen om hur vi vill ha det och hur djuren vill ha det innan ni kommer så hjälps vi åt att undvika olyckor!

Stängning

Köket stänger oftast en timme innan parken stänger. Enklare mat som varmkorv och toast går fortfarande att köpa. Ibland har köket öppet ända till parken stänger. Glass, godis och övrigt går att köpa ända till portarna stängs efter sista gästen. Vattenrutchbanorna stänger en kvart innan parken stänger.

TILLGÄNGLIGHET

Parkering

Handikapparkeringen ligger tio meter från huvudentrén.

Entré

Vi har automatiska skjutdörrar med en bredd på 120 centimeter.

Förflyttningsvägar

Större delen av området består av marktegel. Viss lutning förekommer på vissa ställen.

Toaletter

Vid poolområdet finns en handikapptoalett med armstöd. Handikapptoalett finns även i huvudbyggnaden.

Matservering

Ramp till Familjerestaurangen i huvudbyggnaden finns. Vid vackert väder har även Lillpigan, utomhusserveringen i Vattenlandet, öppet.

Övrigt

På de flesta ställena kan man ta sig fram med rullstol och barnvagn. Barnens Gård är en handikappvänlig anläggning. Om du behöver hjälp med något eller om du har frågor så är du välkommen att kontakta oss.

Telefon: 0455 – 155 55
E-post: info@barnensgard.se


VANLIGA FRÅGOR

Är poolerna öppna? Viken temperatur, djup?

Ja, våra poolerna är öppna, vi värmer med värmepumpar och temperaturen varierar under dagen. Djupet är mellan 20 och 120 cm.

Vi tror att vi glömt en keps hos er igår. Kan ni leta efter den?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att leta efter borttappade föremål. Du är däremot välkommen att själv komma och leta i våra lådor för upphittade föremål som ligger i picknickladan.

Hur gör ni med intaget av personer?

Så här tidigt på året vet vi ännu inte vilka anpassningar vi behöver göra inför sommaren 2021. Vi omfattas inte om reglerna för allmän sammankomst utan hos oss är det ok så länge trängsel inte förekommer. Det pågår löpande riskanalyser. 2020 släppte vi in 600 gäster i parken varav 300 hade tillgång till vattenlandet på förmiddagen och 300 på eftermiddagen. Därefter släppte gäster in i mån av plats. Gick fyra hem släppte vi in fyra. De gästerna fick vara i vattenlandet i mån av plats. Om vi bedömer att vi inte kommer ha fler än 300 gäster har de tillgång till vattenlandet under hela dagen.

Måste man förboka eller kan man köpa biljetter på plats?

Det går alldeles utmärkt att köpa biljetter på plats. Vill du förboka, läs mer här nedanför. Det finns en gästantalmätare på hemsidan så ni kan välja tid att komma, då vi har minst antal gäster.

Kan man förboka entré för att vara säker på att komma in?

Ja, du kan förboka dina entrebiljetter till oss genom WEIQ! Förbokningen är öppen till klockan 9 samma dag som biljetten gäller. Det går endast att förboka vanlig entré i WEIQ men om du vill ha all inclusive eller förmånserbjudandet kan du ändå förboka en plats så lägger vi till det i entren när ni kommer.

För er som har säsongskort eller 10-kort så väljer ni förbokningen som kostar 1 krona.

Resterande av biljetterna säljs som vanligt i vår entré. Det går INTE att förboka biljetter på något annat sätt än via WEIQ.

QR-kod till Beställningsappen

Hur gör du? Ladda ner WEIQ appen och gå in på barnensgård förköp biljetter, du måste köpa 1 biljett för alla som är över 90 cm (de som är under går in gratis).

OBS! Du måste alltså göra ett köp per biljett!

(Teknikerna jobbar på en lösning så att det ska gå att köpa flera biljetter samtidigt!)

Var inte orolig att du inte får biljetter till alla i familjen, skulle förbokningsbiljetterna ta slut mitt i en beställning, så löser vi det ändå.

Lite förtydligande angående förbokning;
Grundregeln är att det inte är möjligt att göra återköp på beställda biljetter, så titta NOGGRANT så ni köper era biljetter på RÄTT DAG till RÄTT BADTID (dvs. välj om ni vill vara i badlandet på för- eller eftermiddagen!).
Om ni inte kan komma tex. pga. sjukdom vill vi att ni skickar en kopia på ert köp till info@barnensgard.se senast samma dag som besöket skulle skett.
SÅ RING inte oss angående detta utan MAILA, och kontakta INTE WEIQ i detta ärende!

Följ länken här för att ladda ner appen

App Store:
https://apps.apple.com/se/app/weiq-order/id1441295848
Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.meiq.gapp

Om det händer en olycka i poolen!

Ibland händer det att det kommer bajs i poolen! Detta innebär att vi skyndsamt måste be alla att lämna poolen så att vi kan sanera den. Beroende på storleken på poolen kan detta ta mellan några timmar upp till ett dygn, och detta är inte roligt för alla som inte kan fortsätta bada. Därför ber vi er att ta på era yngre barn välsittande badbyxor eller badblöja, så att vi slipper dessa missöden.

Får man ta med sig hund?

Ja, men den får inte vara i vattenlandet eller i restaurangen. Hunden får inte gå in genom den östra entrén, dvs genom restaurangen. Välj istället den västra entrén om den är öppen eller säg till oss så öppnar vi en annan entré för hunden.

Behöver din hund vatten under dagen så säg till oss så ordnar vi en vattenskål.

Om man har vunnit biljetter, hur gör man då?

Om ni vill förboka, så boka biljett för 1 krona. Vill ni köpa på plats, säg till i kassan att ni vunnit biljetter, säg ert namn, glöm ej att ta med ID-kort.

Varför måste vuxna betala?

Vi behöver pengar för att kunna driva och utveckla Barnensgård. Om vuxna skulle gå in gratis, skulle vi tyvärr behöva ta dubbelt så mycket betalt för barnen. Detta tycker vi är orättvist för ensamstående och familjer med många barn.

Kan jag vänta till nästa år med att utnyttja mina biljetter?

Nej det går tyvärr inte. Biljetterna gäller endast det år som står på biljettens framsida.

Är det sant att alla går in för halva priset de tre sista timmarna?

Ja, det stämmer, nu betalar du bara halva priset de tre sista timmarna på dagen.

Varför skall man slå in Lösen Lyckeby på GPS:en?

Ibland är det så att GPS:en väljer att visa vägen till vårt kontor inne i centrala Karlskrona, och där skulle barnen tröttna ganska snabbt! 🙂

Vad ingår i valfri mat och dryck?

Välj vad du vill från vår meny och välj en valfri dryck.
Om du vill äta av vår pizzabuffé så får du betala extra.

Vad betyder valfri glass?

Välj vilken glass du vill: mjukglass, kulglass, strut eller pinnglass.

Varmt välkommen till Barnens Gård.